
Η επαγγελματική εκπαίδευση στη σύγχρονη εθνική, ευρωπαϊκή πορεία της χώρας μας είναι σημαντικός συντελεστής για ποιοτικές και αποτελεσματικές υπηρεσίες. Είναι κοινή η παραδοχή ότι ο στόχος για ποιότητα υπηρεσιών στον πολίτη - εκτός των υλικών, οικονομικών, τεχνολογικών προϋποθέσεων, πόρων, μέσων - υλοποιείται σε νέες δομικές, θεσμικές και λειτουργικές προδιαγραφές, στη δυνατότητα του ανθρώπινου δυναμικού για συνδυαστική χρήση των διαθέσιμων πόρων, ένα σύγχρονο κώδικα ποιοτικών προτύπων που θα διέπουν τη λειτουργία των Δημοσίων Υπηρεσιών. Η ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού σε στόχους ποιότητας διαδικασιών και λειτουργίας της Δημόσιας Υπηρεσίας θα βασιστεί στην εκπαιδευτική διαδικασία και το σύγχρονο κοινωνικό προσανατολισμό του περιεχομένου της. Η εντεινόμενη και ενδιαφέρουσα αυτή πρόκληση για το δημοσιοϋπαλληλικό συνδικαλιστικό κίνημα, την Α.Δ.Ε.Δ.Υ., το συνδικαλιστικό δυναμικό, σημαίνει κίνηση, πρωτοβουλίες, συνεργασίες, ενέργεια και δράση. Η παρούσα μελέτη, οι επιστημονικές προσεγγίσεις που έχουν προηγηθεί και θα ακολουθήσουν από την Α.Δ.Ε.Δ.Υ. με το Ινστιτούτο «ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΟΛΥΚΕΝΤΡΟ» Α.Δ.Ε.Δ.Υ. ή το ΙΝΕ Γ.Σ.Ε.Ε./Α.Δ.Ε.Δ.Υ., με την ανοιχτή στον ορίζοντα συνεργασία με ερευνητικά, πανεπιστημιακά κέντρα και δομές, με την προώθηση σε νέα δεδομένα σχέσεων και συνεργασίας του πλαισίου Α.Δ.Ε.Δ.Υ. - Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης, συνθέτουν, συντάσσουν, δημιουργούν επιλεγμένες δράσεις, νέα στρατηγική των συνδικάτων για την επαγγελματική εκπαίδευση στην κοινωνία των ανθρώπων που είναι κοινωνία γνώσης και διεκδικεί Δημόσια Διοίκηση, υπηρεσίες γνώσης και ποιότητας.
Προλογικά Σημειώματα
Εισαγωγή: Οι στόχοι την Μελέτης
ΜΕΡΟΣ Πρώτο: Δημόσια δράση και γνώση
1.1. Το νέο πλαίσιο της δημόσια δράσης
1.2. Ο ρόλος της εκπαίδευσης
1.3. Η διοικητική εκπαίδευση αποκτά νέο νόημα.
1.4. Η εκπαίδευση συνιστά πεδίο πολυμερών διαδράσεων
ΜΕΡΟΣ Δεύτερο: Η επαγγελματική εκπαίδευση των δημοσίων υπαλλήλων: Η ευρωπαϊκή εμπειρία
2.1. Φορείς και μέθοδοι ανίχνευσης εκπαιδευτικών αναγκών στην Ευρώπη
2.2. Η Εκπαίδευση των Δημοσίων Υπαλλήλων στην Γαλλία
2.3 Η Εκπαίδευση των Δημοσίων Υπαλλήλων στην Μεγάλη Βρετανία
2.4 Ευρωπαϊκά συμπεράσματα
ΜΕΡΟΣ Τρίτο: Η επαγγελματική εκπαίδευση των δημοσίων Υπαλλήλων: η ελληνική εμπειρία
3.1. Γενικά
3.2. Το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης
3.2.1. Η Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης (ΕΣΔΔ).
Προεισαγωγική εκπαίδευση
3.2.2 Το Ινστιτούτο Επιμόρφωσης (ΙΝΕΠ)
3.2.2.1. Εισαγωγική εκπαίδευση
3.2.2.2. Διαρκής επιμόρφωση
3.2.2.2.1. Τα προσφερόμενα προγράμματα
3.2.2.2.1.1. Οι άξονες δράσεις του επιχειρησιακού προγράμματος «Πολιτεία»
3.2.2.2.1.2. Προγράμματα των «ειδικών τομέων επιμόρφωσης»
3.2.2.2.2. Οι παραγόμενες εκπαιδευτικές δράσεις
3.2.2.2.2.1. Πραγματοποιηθείσες δράσεις κατά το έτος 2002
3.2.2.2.2.2. Πραγματοποιηθείσες δράσεις κατά το έτος 2003
3.2.2.3. Η ανίχνευση αναγκών
3.2.2.4. Η αξιολόγηση
3.3. Οι μονάδες εκπαίδευσης των υπουργείων και άλλοι εκπαιδευτικοί φορείς
ΜΕΡΟΣ Τέταρτο: Προς ποια επαγγελματική διοικητική εκπαίδευση;
Τελικά συμπεράσματα και προτάσεις
Βιβλιογραφικες Αναφορές
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ: Βιβλιογραφικός οδηγός για την επαγγελματική εκπαίδευση των υπαλλήλων
Βιογραφικά Σημειώματα