Εφέτος συμπληρώνονται εκατό χρόνια από τη γέννηση του Paulo Reglus Neves Freire, ο οποίος γεννήθηκε στις 19 Σεπτεμβρίου 1921 στο Recife της Βραζιλίας. Το Ινστιτούτο, προκειμένου να τιμήσει την εκατονταετηρίδα της γέννησης μιας από τις πλέον εμβληματικές προσωπικότητες στον χώρο της εκπαίδευσης, αποφάσισε να μεταφράσει και να προσφέρει στην ελληνική γλώσσα το βιβλίο Η παιδαγωγική της αξιολόγησης.
Το βιβλίο αυτό προέκυψε από ένα τεύχος της σειράς «New Directions for Evaluation» (https://onlinelibrary.wiley.com/toc/1534875x/2017/2017/155), η οποία περιλαμβάνει θεματικά τεύχη για τη θεωρία και την πράξη της αξιολόγησης. Στη σειρά αυτή πριν από τέσσερα χρόνια εκδόθηκε το τεύχος Pedagogy of Evaluation με επιμελητή τον Michael Quinn Patton, στο οποίο περιλαμβάνονταν εργασίες αφενός στενών συνεργατών του Freire (Moacir Gadotti, Theresa Penna Firme, Vathsala Iyengar Stone, Thomaz Chianca, Claudius Ceccon, Vilma Guimaraes) και αφετέρου διακεκριμένων θεωρητικών της αξιολόγησης (Michael Quinn Patton και David Fetterman), με στόχο να αναδειχθεί και να διερευνηθεί η επίδραση των ιδεών του εμβληματικού παιδαγωγού στο πεδίο της αξιολόγησης.
Σημείωμα του επιμελητή της ελληνικής έκδοσης Θανάσης Καραλής | 7 |
Σημείωμα του επιμελητή της αγγλικής έκδοσης Michael Quinn Patton. | 15 |
ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ | 27 |
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: Η παγκόσμια επίδραση της παιδαγωγικής του Freire | 29 |
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Η φρεϊρική παιδαγωγική στην εκπαίδευση του δρόμου: Αποκαλύπτοντας την επίδραση στα παιδιά του δρόμου στη Βραζιλία | 49 |
ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ | 73 |
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Παιδαγωγικές αρχές της αξιολόγησης: Ερμηνεύοντας τον Freire | 75 |
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Η παιδαγωγική διεργασία εφαρμοσμένη στην αξιολόγηση: Μαθαίνοντας από το έργο του Paulo Freire στη Γουινέα Μπισάου | 115 |
ΤΡΙΤΟ ΜΕΡΟΣ | 141 |
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Μετασχηματίζουσα παιδαγωγική αξιολόγηση: Φρεϊρικές αρχές που εφαρμόστηκαν σε δημόσια σχολεία της Βραζιλίας | 143 |
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Μετασχηματίζουσα ενδυναμωτική αξιολόγηση και φρεϊρική παιδαγωγική: Εναρμόνιση με μια χειραφετική παράδοση | 159 |