Πρόλογος 4
Κεφάλαιο 1 6
Η συμμετοχή στη Διά Βίου Εκπαίδευση: θεωρητικές και εμπειρικές προσεγγίσεις 7
1.1. Διά Βίου Μάθηση και Εκπαίδευση Ενηλίκων 7
1.2. Η Εκπαίδευση Ενηλίκων στην Ελλάδα – σύντομη ιστορική αναδρομή 10
1.3. Η συμμετοχή των ενηλίκων σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες 12
Κεφάλαιο 2 18
Κίνητρα και Εμπόδια για τη Συμμετοχή 19
2.1. Κίνητρα και λόγοι συμμετοχής 19
2.2. Εμπόδια στη μάθηση και τη συμμετοχή 20
2.3. Κίνητρα και εμπόδια – επισκόπηση ερευνητικών ευρημάτων 26
Κεφάλαιο 3 27
Μεθοδολογικό πλαίσιο 28
3.1. Αντικείμενο της έρευνας και βασικές μεθοδολογικές επιλογές 28
3.2. Ποσοτική προσέγγιση 30
3.3. Ποιοτική προσέγγιση 34
Κεφάλαιο 4 37
Παρουσίαση των ερευνητικών ευρημάτων 38
4.1. Η συμμετοχή στη Διά Βίου Εκπαίδευση στην Ελλάδα 38
4.2. Κίνητρα συμμετοχής 43
4.3. Εμπόδια για συμμετοχή 46
4.4. Ευρήματα του ποιοτικού μέρους της έρευνας 49
Κεφάλαιο 5 56
Συμπεράσματα και Προτάσεις 57
5.1. Η εξέλιξη των ποσοστών συμμετοχής 57
5.2. Οι ανισότητες κατά τη συμμετοχή 61
5.3. Κίνητρα και εμπόδια 64
5.4. Γενικά Συμπεράσματα 68
5.5. Προτάσεις για τη διεύρυνση της συμμετοχής 71
Βιβλιογραφία 76
Ελληνόγλωσση 76
Ξενόγλωσση 79
Παράρτημα 1: Πίνακες 82
Παράρτημα 2 : Το ερωτηματολόγιο της έρευνας 166
Παράρτημα 3 : Ομάδα Εστίασης – Συνεντεύξεις 176